– Vi håper å starte byggingen til sommeren, og har forhåpninger om at de første kan være innflyttingsklare allerede neste sommer. Jeg føler at det skal være mulig å selge 20 enheter i året dersom det utvikler seg i den retningen vi ønsker. Det er mye som tyder på at det konseptet vi legger opp til vil slå an. Spesielt eneboligene i front tror jeg kommer til å gå fort, sier Rønningen.

Det er mangel på eneboliger både i Klæbu og Trondheim. Det er heller ikke mange byggeklare tomter. Eneboliger med to stuer og fire soverom er mangelvare. Det gjør at Rønningen føler seg trygg på at de har skutt blink med den boligtypen. Leiligheter i forskjellige størrelser vil det også bli.

Har megler på plass

Den tidligere regionsjefen i Block Watne jobber nå i Aune Utvikling som er en Støren-bedrift. Det var i utgangspunktet et holdingsselskap som drev med maskin og transport og litt eiendom. Etter at Trond Rønningen i 2018 kom på lønningslista, sa har det blitt satset mer og mer på eiendom. Klæbu-satsingen er også et resultat av det. Selskapet er i startgropa for dette prosjektet.

– Vi har valgt megler og har det meste på plass. Fellesnevneren for dette prosjektet er at det er høy kvalitet på det som skal bygges. Samtidig føler vi at det er overkommelige priser sammenlignet med mange andre aktører, sier Rønningen som har mange års fartstid bak seg i byggebransjen. Han har en følelse av at det er mange som vil til Klæbu og beste bygda i byen om dagen.

– Aune Utvikling AS leverer de boliger på et nivå som tilsier at kjøper skal få oppfylt sin boligdrøm. Det betyr at det ligger meget høy standard inne i leveransen inkludert store terrasser, samt at kunden kan foreta tilvalg og endringer uten at det koster skjorta. Carporter til alle med lademuligheter for elbil er også inkludert. I tillegg ligger dette prosjektet meget flott til på en høyde, og det gjør at alle har flotte solforhold og mange har i tillegg flott utsikt.

– Hva er det som er forskjellen på dette prosjektet og andre prosjekt?

– Det som skiller dette prosjektet ut ifra standard boligprosjekter litt perifert er at her legges det opp til en større parkeringsplass i ytterkant av feltet, hvor alle har både carport, bod og muligheter for elbillading. Inne blant boligbyggene legges det opp til minimalt med trafikk slik at gående og syklende kan ferdes fritt og trygt, og det blir et godt oppvekstmiljø for barn. I et normalt prosjekt på landet kjører en helt fram til sin egen bolig og parkerer ved ytterdøren, men nå har utviklingen presset seg fram på bygda også. Dette er en klar trend i tiden, og spesielt for denne typen prosjekter som ligger nært sentrum og kollektive muligheter. Det blir spennende å se hvordan markedet tar i mot denne endringen, avslutter Rønningen.